Wednesday, July 23, 2014

බුදු දහම සම්බන්ධ අසිරිමත් බ්ලොග් පිටුවක් " ‍ඒ ‍අ‍මා ‍නි‍වන්‍ ‍මඟ "

මා ‍දු‍ටු ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ



 ම‍ම ‍හි‍තු‍වා  ‍ම‍ම ‍තේ‍රුම්‍ ‍ගත්‍  ‍බු‍දු ‍හා‍මු‍දු‍රු‍වෝ ‍ගැ‍න ‍ව‍ච‍න‍යක්‍ ‍කි‍යන්‍‍න   , ‍ස‍ම‍හ‍ර ‍වි‍ට ‍ම‍ම ‍මේ ‍කි‍ය‍න ‍කා‍ර‍ණා ‍එක්‍‍ක ‍මේ‍ක ‍කි‍ය‍ව‍න ‍අ‍ය ‍එ‍කඟ ‍නො‍වෙන්‍‍නත්‍ ‍ඉ‍ඩ ‍ති‍ය‍න‍වා . ‍ඒ ‍ගැ‍න ‍‍කි‍යන්‍‍න ‍ති‍ය‍න ‍ඕ‍න‍ම ‍අ‍ද‍හ‍සක්‍ ‍ඔ‍බ‍ට ‍ප‍හ‍ලින්‍ ‍කි‍යන්‍‍න ‍පු‍ලු‍වන්‍. ‍ඇත්‍‍ත‍ට‍ම ‍බුද්‍‍ධ ‍කි‍යන්‍‍නේ ‍ක‍වු‍ද?‍
ව‍ච‍න‍යේ ‍අ‍රු‍තෙන්‍ ‍ගත්‍‍තොත්‍ ‍නම්‍ ‍බුද්‍‍ධ ‍කි‍යන්‍‍නේ  ‍අ‍ව‍බෝ‍ධ‍ය‍ට ‍පත්‍‍වූ ‍කි‍ය‍න ‍අර්ථ‍ය , ‍ත‍ව ''‍ආ‍ලෝ‍ක‍ය '' ‍කි‍ය‍න ‍අර්ථ‍යෙ‍නුත්‍ ‍බුද්‍‍ධ ‍කි‍ය‍න‍වා . ‍ම‍ම ‍අ‍හ‍ලා ‍ති‍ය‍න‍වා ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍හ‍ඳුන්‍‍ව‍න ‍නම්‍ ‍දා‍හ‍ක‍ට ‍වැ‍ඩි‍යෙන්‍ ‍ති‍ය‍න‍වා ‍කි‍ය‍ලා . 1056 ක්‍ ‍කි‍ය‍ලා ‍කි‍ය‍න‍වා . ‍එ‍හෙත්‍ ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍බො‍හෝ ‍වි‍ට ‍ත‍මන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍හ‍ඳුන්‍‍වා‍ගත්‍‍තේ ''‍තථා‍ග‍ත '' ‍කි‍ය‍න ‍න‍මින්‍ , ‍මේ ‍න‍මේ ‍තේ‍රු‍ම ‍වෙන්‍‍නේ '‍සත්‍ය ‍ගා‍මී ‍එ‍හෙ‍ම ‍නැත්‍‍‍‍නම්‍  ‍‍සත්‍ය ‍මඟ ‍පි‍ලි‍පන්‍ ‍කි‍ය‍න ‍අර්ථ‍‍ය . ‍ත‍ව ‍කි‍ය‍න‍වා ‍තථ ‍අ‍ගථෝ‍‍ති ‍තථා‍ගත , ‍ඒ ‍කි‍යන්‍‍නේ ‍මාර්‍ග‍ය ‍කි‍යන්‍‍නා ‍ව‍ගේ ‍අ‍රු‍තක්‍ . ‍මෙ‍හෙ‍ම ‍බො‍හො‍ම ‍නම්‍ ‍ති‍ය‍න‍වා ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ට .‍ම‍ට ‍මෙ‍හි‍දී ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍ත‍මන්‍‍ව ‍දෝණ‍බ‍මු‍ණා‍ට ‍හ‍ඳුන්‍‍වා ‍දුන්‍ ‍ආ‍කා‍ර‍ය ‍ම‍තක්‍ ‍වෙ‍න‍වා . ‍ත‍මන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍ම‍ඩෙ‍හි‍ම ‍ඉප‍දී  ‍ම‍ඩෙ‍හි‍ම ‍හැ‍දී ‍වැ‍ඩී ‍ම‍ඩෙන්‍ ‍උ‍ඩ‍ට‍විත්‍ ‍එ‍ම ‍ම‍ඩෙ‍හි‍ද ‍ජ‍ල‍යෙ‍හි‍ද ‍නො‍තැ‍ව‍රී ‍සි‍ටි‍න ‍පි‍යු‍මක්‍ ‍මෙන්‍ ‍ත‍මන්‍‍ද ‍
මේ ‍ලෝ‍ක‍යේ ‍මි‍නි‍සුන්‍ ‍අ‍ත‍ර ‍ඉ‍ප‍දී ‍ලෝ‍ක‍යා ‍අ‍ත‍ර‍ම ‍හැ‍දී ‍වැ‍ඩී ‍ලෝ‍ක‍යා‍ගෙන්‍ ‍මි‍නි‍සුං‍‍එන්‍ ‍වෙන්‍‍ව ‍
ත‍නි‍ව ‍ඔ‍වුන්‍ ‍ස‍මඟ ‍කි‍සි‍ම ‍සම්‍‍බන්‍‍ධ‍ය‍කින්‍ ‍තො‍ර‍ව ‍ජී‍වත්‍ ‍වෙ‍න ‍කෙ‍නෙක්‍ ‍වි‍දි‍ය‍ට‍ය . ‍මෙ‍යින්‍‍ද ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍කි‍යන්‍‍නේ ‍ත‍මා‍මි‍නි‍සුන්‍ ‍අ‍ත‍ර ‍සි‍ටි‍ය‍ද  ‍වෙ‍නස්‍ ‍කෙ‍නෙක්‍ ‍ව‍න ‍බ‍ව‍ය   ‍හැ‍බැ‍යි ‍අ‍පි ‍ම‍ත‍ක ‍ති‍යා‍ගන්‍‍න ‍ඕ‍න ‍මේ ‍ඔක්‍‍කො‍ම ‍ව‍ච‍න ‍කි‍ය‍න ‍එ‍ක .‍ව‍ච‍න ‍ව‍ලින්‍ ,‍ව‍ච‍න ‍ඔස්‍‍සේ ‍කි‍සි‍ම ‍කෙ‍නෙ‍කු‍ට ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍ද‍කින්‍‍න ‍හ‍ඳු‍නා‍ගන්‍‍න ‍බෑ . ‍ව‍ච‍න ‍ව‍ලින්‍ ‍හ‍ඳු‍නා‍ගැ‍නී‍ම ‍එ‍ක ‍සී‍මා‍ව‍කින්‍ ‍අ‍ව‍සන්‍ ‍වෙ‍න‍වා . ‍ව‍ච‍න ‍ති‍යන්‍‍නේ ‍අ‍පි‍ට ‍යම්‍ ‍යම්‍ ‍භෞ‍ති‍ක ‍දේ ‍හ‍ඳු‍නා‍ගන්‍‍න ‍වි‍ත‍ර‍යි . ‍අ‍ධ‍යාත්‍‍මි‍ක ‍දේ ‍හ‍ඳු‍නා‍ගන්‍‍න ‍වත්‍ ‍විස්‍‍ත‍ර ‍ක‍රන්‍‍න‍වත්‍ ‍ව‍ච‍න ‍ව‍ලින්‍ ‍බෑ . ‍මො‍ක‍ද ‍ඒ ‍හැ‍ම ‍දේ‍ම ‍ස්‍‍ව‍භා‍ව‍යන්‍ ‍නි‍සා . ‍‍ඒ‍ක  ‍මේ ‍ව‍ගේ ‍කි‍යන්‍‍න ‍වි‍ත‍ර‍යි ‍ව‍ච‍න ‍ති‍යන්‍‍නේ , ‍මේ ‍කි‍ය‍න ‍එ‍ක ‍ඒ‍ක ‍ත‍ම‍යි ‍කි‍යන්‍‍න ‍කා‍ට‍වත්‍ ‍බෑ . ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේත්‍ ‍අන්‍‍න ‍ඒ ‍ව‍ගේ ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍ගැ‍න ‍කි‍යන්‍‍න ‍ව‍ච‍න ‍නෑ . ‍ව‍ච‍න ‍ව‍ලින්‍ ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍කි‍යන්‍‍න ‍බෑ . ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍අ‍ද‍ටත්‍ ‍අ‍පි‍ට ‍ද‍කින්‍‍න ‍පු‍ලු‍වන්‍ ‍වෙ‍ලා ‍ති‍යන්‍‍නේ ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍හි‍ත‍ට ‍දැ‍නෙ‍න ‍ස‍ව‍භා‍ව‍යක්‍ ‍නි‍සා.‍
උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍මේ ‍ව‍ගේ ‍කි‍ය‍ලා ‍‍කි‍යා ‍ති‍බෙ‍න ‍ව‍ච‍න ‍ඔස්‍‍සේ ‍ගි‍හින්‍ ‍අ‍පි‍ට ‍පු‍ලු‍වන්‍ ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍ද‍කින්‍‍න . ‍එ‍හෙ‍ම ‍දැ‍ක‍පු ‍කෙ‍නා‍ගේ ‍හි‍තේ ‍ති‍බෙ‍න ‍ම‍මත්‍‍ව‍ය ‍නැ‍ති ‍වෙ‍ලා ‍ය‍න‍වා . ‍‍මො‍ක‍ද ‍ම‍ගේ ‍කි‍ය‍ලා ‍ගන්‍‍න ‍කි‍සි‍ම ‍දෙ‍යක්‍ ‍නැ‍ති ‍බ‍ව ‍ඒ ‍කෙ‍නා‍ට ‍තේ‍රෙ‍න‍වා . ‍එ‍හෙ‍ම ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍දැ‍ක‍පු ‍කෙ‍නා‍ට ‍ආ‍යේ ‍කි‍සි‍ම ‍සැ‍ක‍යක්‍ ‍ඇ‍ති ‍වෙන්‍‍නේ ‍නෑ ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍ගැ‍න‍වත්‍ , ‍‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍දේ‍ශ‍නා ‍ක‍ල ‍දර්‍ම‍ය ‍ගැ‍න‍වත්‍ .‍මේ‍ක‍ට ‍කි‍ය‍න‍වා ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍‍ස‍මඟ‍ම  ‍ත‍වත්‍ ‍‍කා‍ර‍ණා 8 ක්‍ ‍ගැ‍න ‍සැ‍ක ‍ක‍ර‍න ‍එ‍ක ‍නැ‍ති ‍වෙ‍න‍වා ‍කි‍ය‍ලා . ‍ඒ ‍උන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍ක‍වු‍ද ‍කි‍ය‍ලා ‍හ‍රි‍ය‍ට‍ම ‍දැ‍ක‍පු ‍කෙ‍නා‍ගේ ‍ම‍න‍සේ ‍වෙ‍න ‍දෙ‍යක්‍. ‍
ඒ ‍ව‍ගේ‍ම ‍ත‍මන්‍ ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ‍ව ‍හ‍රි‍ය‍ට‍ම ‍දැක්‍‍ක‍ට ‍පස්‍‍සේ ‍ආ‍යේ ‍වෙ‍නත්‍ ‍මිත්‍යා ‍දෘෂ්‍ටි ‍පස්‍‍සෙ ‍යන්‍‍නේ ‍නෑ . ‍මො‍ක‍ද ‍ඔ‍හු‍ට ‍මේ‍ක ‍ත‍ම‍යි ‍හ‍රි‍ම ‍මාර්‍ග‍ය ‍කි‍ය‍ලා ‍වැ‍ට‍හි‍ලා ‍අ‍ව‍සන්‍ ‍නි‍සා . ‍මෙ‍ත‍න‍ට ‍එන්‍‍න ‍හැ‍ම ‍කෙ‍නෙක්‍‍ම ‍උත්‍‍සා‍හ‍වන්‍‍ත ‍වෙන්‍‍න ‍ඕ‍නා ‍ඒ‍ක‍ට ‍කි‍ය‍න‍වා ‍සෝ‍වාන්‍ ඵ‍ල‍යේ ‍හි‍ත ‍පි‍හි‍ටී‍ම ‍කි‍ය‍ලා .‍ඒ‍ක‍යි ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍කි‍යන්‍‍නේ ‍ක‍වු‍රු ‍හ‍රි ‍කෙ‍නෙක්‍ ‍ම‍ගේ ‍දර්‍ම‍ය ‍දැක්‍‍කොත්‍ ‍ඒ ‍කෙ‍නා ‍
ම‍ම ‍දැ‍ක‍පු ‍කෙ‍නෙක්‍ ‍වෙ‍න‍වා ‍කි‍ය‍ලා .‍ක‍වු‍රු ‍හ‍රි ‍කෙ‍නෙක්‍ ‍මේ ‍ලෝ‍ක‍යේ ‍ඇ‍ති‍වෙ‍න ‍හැ‍ටි ,‍නැ‍ති ‍වෙ‍න ‍හැ‍ටි ‍හේ‍තු ඵ‍ල ‍ද‍හ‍ම , ‍ප‍ටිච්‍‍ච‍ස‍මුප්‍‍පා‍ද‍ය ‍දැක්‍‍කොත්‍ ‍මා ‍දැක්‍‍කා ‍වෙ‍න‍වා ‍කි‍ය‍ලා . ‍ඒත්‍ ‍වර්‍ත‍මා‍න‍යේ ‍අ‍පේ ‍ඉන්‍‍න ‍අ‍ය ‍මො‍න‍ව ‍බ‍ලා‍ගෙ‍න‍ද ‍බු‍දුන්‍ ‍ව‍හන්‍‍සේ ‍ද‍කින්‍‍න ‍උත්‍‍සා‍හ ‍ක‍රන්‍‍නේ ‍කි‍ය‍ලා ‍හි‍තු‍ව‍ද ? ‍කල්‍‍ප‍නා ‍ක‍ලා‍ද ‍මො‍හො‍ත‍ක‍ට     

පිවිසෙන්න
http://eeamaniwanmaga.blogspot.com/2014/07/blog-post_23.html 

No comments:

Post a Comment