සිංහල කෙටිකතා කලාවේ 'දයාසේන ගුණසිංහ ලකුණ'
දයාසේන
ගුණසිංහ මහතා මෙරට සිටි අදීන පුවත්පත්කලාවේදියෙකි. වෙසෙසින්ම, ලාංකේය
සිංහල තීරු රචනා කලාවේ අභිවර්ධනයට ස්වකීය නිර්මාණශීලී දක්ෂතා දායක කළ
අපූර්ව තීරු රචකයෙකි. මේ සියල්ල අතරේම ඔහු, ලාංකේය සාහිත්ය ක්ෂේත්රය
තුළ සිය අනන්යතා ලකුණ ගැඹුරින්ම සනිටුහන් කිරීමෙහි සමත් වූ ප්රතිභාපූර්ණ
සාහිත්යකරුවෙකි. කවියකු ලෙසත්, කෙටිකතාකරුවකු ලෙසත්, විද්යා ප්රබන්ධ
රචකයකු ලෙසත්, පරිවර්තකයකු ලෙසත් ඔහු සිය නිර්මාණකරණ හැකියාවන් සමාජය වෙත
දායාද කෙළේය. එහෙත් දයාසේන ගුණසිංහ මහතාගේ සාහිත්ය නිර්මාණකරණය ලාංකේය
සාහිත්ය විචාර කතිකාව තුළ පුළුල් කියැවීමකට, පුළුල් විමර්ශනයකට ලක්ව අැති
බවක් දක්නට නොවේ. එනමුදු, ඔහුගේ කවි හෝ කෙටිකතා හෝ මඟහැර ලාංකේය
කවිය හා කෙටිකතාව පිළිබඳව කතා කළ නොහැකි තරමට ඔහු එම නිර්මාණ ක්ෂේත්ර
දෙකෙහි ප්රකට කළ ප්රතිභාව ප්රබලය. ඔහුගේ නිර්මාණ අැසුරු කරන විට ඒවා
පේළි අතර කියැවීමේ අවශ්යතාව දැඩිව දැනෙන්නේ වෙයි. මෙම වියමනෙන් උත්සාහ
කරන්නේ ගුණසිංහ මහතාගේ කෙටිකතාකරණය පිළිබඳව විමර්ශනයක යෙදීමටය.
කෙටිකතාව යනු වර්තමානයේ ලොව බොහෝ
භාෂාවන්හි දක්නට ලැබෙන්නාවූ සාහිත්යාංගයකි. මෙම සාහිත්යාංගය සම්බන්ධව
පෙරදිග කලාපයෙන් මෙන්ම, අපරදිග කලාපයෙන්ද ඉදිරිපත් වී තිබෙන නිර්වචන
රාශියක් දැකිය හැකිය. කෙටිකතාව පිළිබඳව සිය මතය දක්වමින්, දයාසේන ගුණසිංහ
මහතා සිය 'කේතුමතී හෝටලයේ රාත්රියක්' කෙටිකතා සංග්රහයේ අැතුළත් කර
අැති 'සිංහල කෙටිකතාව, බටහිර සම්ප්රදාය හා තුන්වැනි ලෝකයේ සාහිත්ය
විප්ලවය' යන මැයෙන් වන විවරණයෙහි මෙබඳු සඳහනක් කරයි.
..........................................................
පිවිසුම
No comments:
Post a Comment